آیا ارتودنسی دندان پر شده امکان پذیر است؟

اصولا برخی از مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند نگرانی های خاصی دارند که برای ما نیز قابل احترام هستند. برخی از آن ها ممکن است تمایلی به ارتودنسی ثابت معمولی نداشته باشند یا اینکه دلشان ارتودنسی نامرئی نخواهد. اما در میان برخی از آن ها، نگرانی های مهم تری مطرح می شود که هر متخصص ارتودنسی باید به خوبی آن را در نظر گرفته و مدیریت کند. برای مثال ممکن است مراجعان، دندان یا دندان هایی پر شده داشته باشند، روکش یا لمینت دندان یا حتی ایمپلنت داشته باشند. این نگرانی ها واقعا مهم هستند و ما در این مقاله فعلا به مورد اول یعنی ارتودنسی دندان پر شده میپردازیم. میخواهیم ببینیم که آیا یک دندان پر شده را میتوان ارتودنسی کرد یا خیر.

مختصری درباره پر کردن دندان

پرکردن موثرترین راه برای برداشتن یا متوقف کردن پوسیدگی دندان است. دندانپزشکان پس از از بین بردن آثار پوسیدگی و تمیز کردن آن، در حفره ایجاد شده مواد پر کننده ای قرار میدهند تا سطح دندان مانند سابق شده و ظاهرش حفظ شود. مهمترین مواد پر کننده دندان آمالگام و کامپوزیت دندان هستند. اغلب افرادی که نگرانی ذکر شده در مقدمه را دارند میخواهند بدانند که ارتودنسی دندان پر شده با این دو ماده امکانپذیر است یا خیر؟ اگر هست چگونه؟ و باید به چه نکاتی توجه کنند.

ارتودنسی برای دندان های پر شده مشکلی ایجاد نمی کند!

در اغلب موارد میتوان دندان های پر شده را به  خوبی ارتودنسی کرد و هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط بوده و دندان هنوز زنده باشد میتوان با رعایت نکاتی که متخصص به شما گوشزد میکند دوره درمانی مناسبی داشته باشید.

در این خصوص بد نیست بدانید که انجام درمان ارتودنسی خود یک راه حل بسیار خوب برای پیشگیری از پوسیدگی دندان است. زیرا با صاف کردن دندان های نامرتب و کج باعث میشود که شما بهتر بتوانید دندان های خود را مسواک بزنید و بهتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بهترین روش ارتودنسی دندان برای  دندان های پر شده چیست؟

بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان پر شده دارند متفاوت خواهد بود. اگر میزان پوسیدگی زیاد است استفاده از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف بهتر است. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط است ارتودنسی ثابت فلزی بهترین روش درمان خواهد بود.

براکت های ارتودنسی سرامیکی نیز میتوانند برای ارتودنسی دندان پر شده استفاده شوند اما دقت کنید که احتمال شکسته شدن آن ها زیاد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به نظر میرسد برای اینکه بتوانید به خوبی مواد پر کننده دندان را مدیریت کرده و مراقبت کنید از همان ارتودنسی متحرک و ثابت معمولی استفاده کنید بهتر است.

آیا ممکن است در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شوم؟

از آنجا که افراد تحت درمان ارتودنسی تحت مراقبت های منظم دندانپزشکی قرار می گیرند بسیار بعید است که دندان های شما پوسیده شود مگر اینکه خودتان در رعایت بهداشت کوتاهی کنید. هرگونه مشکلات احتمالی در این خصوص احتمالاً خیلی زود مورد توجه و مراقبت متخصص قرار خواهد گرفت و شما نباید نگران این موضوع باشید. اما از آنجا که برخی از بیماران ممکن است تا چندین سال از بریس استفاده کنند و ممکن است چندین معاینه منظم را از دست بدهد شاید احتمال تشکیل پوسیدگی زیاد شود. ( جلوگیری از پوسیدگی دندان در ارتودنسی)

آیا در طول ارتودنسی امکان پر کردن دندان وجود دارد؟

در ابتدای مقاله گفتیم که امکان ارتودنسی دندان پر شده وجود دارد اما آیا اگر دندان در طول ارتودنسی نیاز به پر شدن داشته باشد میتوانیم آن را پر کنیم؟ در جواب باید گفت که بله چنین چیزی ممکن است. در مقاله ای به صورت جداگانه به این موضوع پرداخته شده است. اگر فکر میکنید که با پوسیدگی در ارتودنسی مواجه هستید و نیاز به پر کردن دندان دارید حتما به این صفحه مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری را بخوانید.

می خواهید بدون دغدغه و پوسیدگی ارتودنسی کنید؟

با مراجعه به کلینیک ارتودنسی دکتر خدیوی می توانید در یک محیط آرام و مجهز درمان ارتودنسی خود را شروع کنید. ما تمام اطلاعات و نکات لازم برای آغاز و ادامه درمان ارتودنسی را در اختیار مراجعان قرار می دهیم و در تمامی مراحل درمان هوای آن ها را خواهیم داشت. پس اگر می خواهید با هزینه منصفانه و نتیجه خوب تحت درمان قرار بگیرید همین الان با ما تماس بگیرید و ارتودنسی دندان پر شده و سایر مدل های دندان و فک را به ما بسپارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *