نکات سفید کردن دندان با روغن نارگیل

سفید کردن دندان با روغن نارگیل، آیا چنین چیزی ممکن است؟

در این مقاله به بررسی ادعای سفید کردن دندان ها با روغن نارگیل میپردازیم و نحوه استفاده از روغن نارگیل برای سفیدی دندان را توضیح می دهیم.

آیا روغن نارگیل میتواند به سفید شدن دندان های ما کمکی کند؟

روغن نارگیل نه تنها یک جایگزین مقوی و بسیار خوشمزه برای کره است بلکه می تواند به سفیدتر شدن دندان های شما نیز کمک کند. بسیاری از مردم ادعا می کنند که روغن نارگیل برای دندان می تواند به درخشیدن لبخند شما کمک کند، اما برای بعضی ها سوال پیش می آید که آیا این روش، تنها یک درمان خانگی بی تاثیر است؟ یا پشت این ادعا تحقیقات و پشتوانه علمی وجود دارد؟

حقیقت این است که برای اثبات ادعای توانایی سفید کردن دندان با روغن نارگیل تعدادی مطالعه صورت گرفته و به این نتیجه رسیده اند که این روغن میتواند باکتری های مضر داخل دهان را از بین ببرد. زمانی که باکتری ها از بین میروند بسیاری از مشکلات دهان و دندان نیز برطرف میشوند و یا از بروز بیماری پیشگیری میشود. یکی از فواید اصلی از بین رفتن باکتری ها نیز سفید شدن دندان ها است. بر همین اساس، کسانی که میگویند روعن نارگیل توانایی سفید کردن دندان را دارد کاملا درست میگویند.

نارگیل خاصیت ضد میکروبی دارد

روغن نارگیل به صورت طبیعی خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد، به این معنی که به شما در محافظت در برابر ویروس هایی که داخل دهان شما فعالیت میکنند کمک خواهد کرد.

چطور از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها استفاده میشود؟

روش های مختلفی برای بهره بردن از خاصیت سفید کردن دندان با روغن نارگیل وجود دارد. شما میتوانید روغن را به تنهایی استفاده کنید یا آن را در ترکیب با چند ماده موثر دیگر استفاده کنید. در ادامه ما ۳ روش ثابت شده جهت استفاده از روغن نارگیل برای برق انداختن دندان ها را توضیح داده ایم.

  1. استفاده از ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین برای برق انداختن دندان ها

اگر می خواهید نوعی خمیر دندان خانگی را با روغن نارگیل درست کنید ، می توانید جوش شیرین و برخی موارد دیگر را با هم مخلوط کنید تا به تمیز کردن موثر دندان ها کمک کنید. یکی از ترکیباتی که میتوانید برای ساخت این خمیر دندان در نظر داشته باشید روغن نارگیل است که در کنار جوش شیرین معجزه میکند. برای این کار به نصف فنجان روغن نارگیل و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روغن نارگیل را آب کنید
  • آن را با جوش شیرین مخلوط کنید
  • مخلوط را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و بگذارید تا خنک شود
  • بعد از خنک شدن، کافی است مقداری از خمیر را روی مسواک خود بریزید و به شستشوی دندان ها بپردازید.
  1. استفاده از ترکیب روغن نارگیل و ذغال فعال برای سفید شدن دندان ها

 

ذغال فعال از بهترین روش های سفید کردن دندان ها مخصوصا طی دوران ارتودنسی دندان است. برخی از افراد دوست ندارند که مستقیما ذغال را به دندان های خود بمالند بنابراین بهترین ایده این است که ذغال را با روغن نارگیل ترکیب کنید. ترکیب این دو تبدیل به یک دهانشویه طبیعی و بسیار قدرتمند خواهد شد که میتواند باعث سفید شدن دندان ها شود. برای تهیه این دهانشویه طبیعی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای سفید کردن دندان با روغن نارگیل کافی است که یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک چهارم قاشق چایخوری پودر ذغال فعال تهیه کنید.
  • روغن نارگیل و زغال فعال را با هم ترکیب کرده و کاملاً مخلوط کنید
  • این مایع را مانند دهانشویه معمولی در داخل دهان خود بچرخانید.
  • بعد از چند دقیقه دهانشویه را از دهان خارج کرده و داخل دهان را شستشو دهید.
  1. استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها بدون ترکیب با مواد دیگر

ترکیب روغن نارگیل برای سفیدی دندان

علاوه بر دو روش بالا، این امکان نیز وجود دارد که روغن نارگیل را مستقیما به دندان ها بمالید یا اضافه کنید. البته باید توجه داشته باشید که روغن نارگیل با حداقل افزودنی را به دندان ها بزنید. با کمک ۳ مرحله زیر میتوانید به سفید کردن دندان ها کمک کنید.

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بگذارید و اجازه دهید تا در دهانتان آب شود.
  • روغن را ۱۰-۲۰دقیقه در دهان خود بچرخانید و نگاه دارید.
  • روغن را از دهانتان خارج کنید و با دقت دهان خود را شستشو دهید.

فواید سفید کردن دندان با روغن نارگیل

در ادامه با برخی از معایب و مزایای استفاده از روغن نارگیل برای دندان اشاره شده است که خواندنش خالی از لطف نیست.

خطر  جینجینیت یا عفونت لثه را کاهش میدهد

اگر به طور مرتب با کمک روغن نارگیل به سفید کردن دندان ها بپردازید میتوانید کمک بزرگی به کاهش خطر عفونت و بیماری لثه یا جینجینیت کرده باشید. جینجینیت باعث میشود که لثه ها ملتهب، متورم و حساس به لمس شوند و اگر درمان نشود ، می تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامت دهان شود.

به ترمیم دندان کمک می کند

اگر خیلی زود پی به حفره دندان ببریم میتوانیم کاری کنیم که بطور طبیعی حفره ترمیم شود. سفید کردن دندان با روغن نارگیل، استفاده از این روغن به جلوگیری از حفره دندان و یا ترمیم آن کمک میکند.

مانع از پوسیدگی دندان میشود

روغن نارگیل برای رفع پوسیدگی دندان بسیار مفید است زیرا می تواند به از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد حفره ها می شوند کمک کند. استفاده از این روغن در کنار دهانشویه های آنتی باکتریال میتواند بهترین نتیجه را در بر داشته باشد و به صورت طولانی مدت از حفره دندان پیشگیری میکند.

علائم برفک دهان را کاهش می دهد

افرادی که دارای پروتز دندان هستند ، افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار می گیرند ، افرادی که از استنشاق استفاده می کنند و افرادی که آنتی بیوتیک یا استروئید مصرف می کنند بیشتر مستعد ابتلا به برفک دهان هستند. خوشبختانه روغن نارگیل می تواند به کاهش علائم آن کمک کند.

بوی بد دهان را از بین می برد

روغن نارگیل برای دندان به کاهش احتمالی بوی بد دهان نیز کمک میکند. این روغن دقیقا مانند یک دهانشویه طبیعی و سالم عمل میکند و قادر است تولید و ترشح بزاق دهان را افزایش دهد. به هر اندازه بزاق دهان بیشتر تولید شود بوی بدن دهان نیز موثرتر از بین خواهد رفت زیرا یکی از دلایل بوی بد دهان خشک بودن فضای داخلی آن است.

معایب سفید کردن دندان با روغن نارگیل

اگر به طور اتفاقی روغن نارگیل را ببلعید و به راه هوایی شما راه پیدا کند میتواند باعث تنگی نفس، و در موارد نادر باعث سینه پهلو یا ذات الریه شود. به همین دلیل ، كودكان یا كسانی كه ممکن است روغن را ببلعند نباید از نارگیل برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنند. علاوه بر این، اگر بیش از حد روغن نارگیل ببلعید ، امکان دارد که درد معده بگیرید.

خلاصه، مفید و مختصر

  • اگرچه همه با این روش موافق نیستند، اما مسواک زدن با کمک روغن نارگیل میتواند باعث سفید شدن دندان ها شود.
  • شما می توانید روغن نارگیل را با جوش شیرین یا ذغال فعال ترکیب کنید و یا می توانید به تنهایی از آن جهت سفید کردن دندان ها استفاده کنید و با از بین بردن باکتری ها به افزایش سلامتی دهان خودتان کمک کنید.
  • مسواک زدن روغن نارگیل می تواند خطر ابتلا به التهاب لثه، علائم برفک دهان و بوی بد دهان را کاهش دهد و همچنین به نوسازی دندانها کمک کرده و از شکل گیری حفره ها جلوگیری می کند. مسواک زدن با کمک روغن نارگیل برای کودکان یا کسانی که به راحتی ممکن است آن را ببلعند خطرناک است و توصیه نمیشود.

 

۴.۷/۵ - (۴۱ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *